تبلیغات در اینترنتclose
درباره نشنال جئوگرافیک چه می دانید
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
درباره نشنال جئوگرافیک چه می دانید
www.synopticclimate.ir
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیعلم و فناوریدرباره نشنال جئوگرافیک چه می دانید

سفارش کتاب و مقاله
تعداد بازدید : 412
نویسنده پیام
mohammad آفلاین

مدیرکل

ارسال‌ها : 426
عضويت : 9 /6 /1390
تشکر ها: 58
تشکر شده : 92
درباره نشنال جئوگرافیک چه می دانید
انجمن
جغرافیای ملی (به انگلیسی: The National Geographic Society)، نام سازمانی
غیردولتی است که در سال ۱۸۸۸ میلادی در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.
هم‌اکنون انجمن جغرافیای ملی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد
در جهان است که هدفش را بر معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، باستان‌شناسی،
زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی بنا کرده است.

بنیاد نشنال جیوگرَفیک
در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند
به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی
تأسیس شد .

یکی از موسسان این بنیاد "الکساندر گراهام بل" مخترع
تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این موسسه را به عهده گرفت.
ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به
شمار می‌رود را "بل" ارائه داد.

آقای جان ام.فاهی (John M. Fahey)
رئیس نشنال جئوگرافیک درباره هدف نشنال می‌گوید: "هدف ما تشویق مردم برای
علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است."

هم‌اکنون
رئیس هیات امناء بنیاد نشنال جئوگرافیک آقای گیلبرت گراونر می‌باشد که
مدال «آزادی» سال ۲۰۰۵ دولت آمریکا را برای «رهبری آموزش جغرافیا» دریافت
کرده است .

بنیاد نشنال جئوگرافیک توسط ۲۳ عضو هیات مدیره متشکل از
گروهی از معلمین برجسته، دانشمندان، مقامات سابق دولتی و طرفداران محیط
زیست، اداره می‌گردد .

انجمن
جغرافیای ملی دارای مجله اختصاصی خود با نام نشنال جئوگرافیک (National
Geographic) است که از سال ۱۸۸۸ میلادی و دقیقا ۹ ماه پس از آغاز فعالیت
انجمن، شروع به انتشار کرد و امروزه یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات
مرتبط با علوم طبیعی در جهان است.

این مجله ۳۶۰ میلیون نفر مشترک در سراسر جهان دارد.

نشنال
جئوگرافیک برای درک بهتر مقالات و گزارش‌ها درباره مناظر گوشه کنار دنیا،
تصمیم گرفت عکس‌هایی با استانداردهای مخصوص خود داشته باشد.

در
دهه‌های ۱۹۳۰، لوئیز ماردن، نویسنده و عکاس برجسته نشنال جئوگرافیک، نشریه
را متقاعد کرد که اجازه دهند عکاس‌هایش را با دوربین‌های ۳۵ میلیمتری کوچک
که بر روی دوربین‌های حجیم‌تر با شیشه‌های روکش دار و سه پایه سوار می‌شود
بیاندازند.

عکس‌های نشنال جئوگرافیک به سرعت جایش را با عکس‌های قدیمی هم در صفحات مجله و هم در وب‌گاه عوض کرد و این پاداش موفقیت او بود.


امضای کاربر : خدایا.......

دستانم خالی اند ودلم غرق در آرزوها............

یا به قدرت بی کرانت دستانم را توانا گردان.............

یا دلم را از آرزوهای دست نیافتنی خالی کن................

چهارشنبه 28 دی 1390 - 13:48
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ

در گوگل محبوب میکنم
لطفا جهت حمایت روی +1 کلیک کنید