پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

ساخت پل‌هاي طولاني تر و مستحكم تر با استفاده از فولادهاي با كارايي بالا


پل كابلي 

پل‌هاي كابلي (cable-stay) سازه‌هاي عظيم و ماندگاري هستند كه از فولادهاي با كارايي بالا ساخته مي‌شوند. استحكام فولاد، اين پل‌ها را قادر مي‌سازد تا نيازهاي استانداردهاي ايمني را برآورده ساخته و در مقابل حوادث طبيعي از قبيل توفان‌‌ها و زمين لرزه‌ها مقاومت كند. 

پل كابلي، يك تير حمال (عرشه پل) متصل به يك يا چند برج بنا شده بالاي پايه‌هاي پل در وسط دهانه است. از اين برج‌ها، كابل‌ها به صورت اريب به سمت پايين (معمولا هر دو طرف) كشيده شده و تير حمال (عرشه پل) را نگه مي‌دارد. 

كابل‌هاي فولادي بي‌نهايت قوي و در عين حال بسيار انعطاف‌پذير هستند. كابل‌ها بسيار مقرون به صرفه هستند چون سبب ساخت سازه‌اي سبك‌تر و باريك‌تر شده كه در عين حال قادر به پل زدن بين مسافت‌هاي بيشتري است. اگرچه تنها تعداد كمي از آنها براي نگه داشتن كل پل قوي هستند، انعطاف‌پذيريشان آنها را در مقابل نيرو‌هايي كه به‌ندرت در نظر گرفته مي‌شوند مانند باد ضعيف مي‌‌كند. 

براي پل‌هاي كابلي با دهانه‌هاي طولاني، به‌خاطر تضمين ثبات و پايداري كابل‌ها و پل در مقابل باد، بايد مطالعات دقيقي انجام شود. وزن سبكتر پل يك وضع نامساعد در توفان‌‌هاي سهمگين و يك مزيت در مقابل زلزله محسوب مي‌شود. نشست غير هم سطح فوندانسيون‌ها كه به مرور زمان يا طي يك زلزله روي مي‌دهد، مي‌تواند پل كابلي را دچار آسيب كند. پس بايد در طراحي فوندانسيون‌ها دقت به‌عمل آورد. 
جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش