پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

سال 2012 پایان زمین نیست/ تصویر وضعیت لکه‌های خورشیدی از 1388تا 1392

در حال که اعلام می شود که سال 2012 پدیده های نجومی ساکنان زمین را تهدید می کنند ولی محققان نجومی اج فعالیت های خورشید و گذر سیار زهره از مقابل خورشید را از پدیده های نجومی این سال می دهنند که هیج کدام آنها تهدیدی برای حیات زمین نیستند.

خورشید پیوسته در حال فعالیت است و اغلب آثار این فعالیتها به زمین می رسد. فعالیت لکه های خورشید، توفانهای خورشیدی و زبانه های خورشیدی از این فعالیتها هستند که بر روی زمین شاهد زیباترین صحنه های ناشی از فعالیت خورشید هستیم که به آن شفق قطبی می گویند.

توفانهای خورشیدی که هرازگاهی در سطح خورشید اتفاق می افتد در واقع ذرات باردار بسیار پر انرژی هستند که با سرعت هزار کیلومتر در ساعت خورشید را ترک می کنند و خود را به فضای میان سیارات می رسانند.
 
سال 2012 سال اوج فعالیت های خورشید است. این پدیده و پدیده نجومی گذر سیاره زهره از مقابل خورشید به عنوان مهمترین رخدادهای سال 2012 مورد توجه محققان نجومی جهانی قرار گرفته است.
 
اما برخی ها با استناد به این پدیده های نجومی ادعا دارند که سال 2012 سال پایان عمر زمین است. این ادعا بر آمده از تقویم مایاها و پیش بینی پایان دنیا در سال 2012 است. این در حالی است که دانشمندان با ارائه دلایل علمی و آمارها، بر غیرواقعی بودن این فجایع احتمالی تاکید کردند به گونه ای که دبیر انجمن نجوم اهواز تاکید می کند در صورتی که خورشید به اوج خود نرسد زمین یخ می بندد.
 
جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

A bit surprised it seems to simple and yet useufl.

That's a posting full of iinsght!


کد امنیتی رفرش