پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

جزئیات دستگیری یکی از اساتید دانشگاه شریف در آمریکا

رسانه های خارجی خبری مبنی بر دستگیری یک محقق ایرانی در آمریکا به جرم خرید تجهیزات علمی را منتشر کردند که نشان دهنده اقدام خصمانه آمریکا و ترس غرب از پیشرفت محققان علمی ایرانی است.

 رسانه های خارجی روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری یک محقق ایرانی در آمریکا را منتشر کردند.

 
نیچر در این زمینه گزارش داد: دانشمند و استاد ایرانی که با اهداف درمانی در ایالات متحده حضور داشت به اتهام خریداری تجهیزات آزمایشگاهی مخالف قوانین صادراتی دستگیر شد.  سید مجتبی عطاردی 54 ساله دانشیار و استاد مهندسی الکتریک دانشگاه شریف بوده و مقالات علمی متعددی را به نام خود دارد.
 
وی روز 26 ژانویه به زندان "دابلین" در کالیفرنیا برده شد. AP نیز در روز 26 ژانویه به نقل از سخنگویی ناشناس از دانشگاه شریف اعلام کرد که عطاردی به اتهام خرید تجهیزات علمی از آمریکا دستگیر شده است. AP  همچنین گزارش داده است که عطاردی روز پنجشنبه در دادگاهی فدرال در سانفرانسیسکو به منظور دادرسی وثیقه حضور یافته است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ خانواده عطاردی پس از دادرسی اعلام کردند که قرار شده وی به قید وثیقه آزاد شود و تحت نظارت الکترونیکی قرار بگیرد.
 
همچنین به گفته نیچر مقالات منتشر شده عطاردی به تخصص او در زمینه علوم مواد و مهندسی الکتریکی تاکید داشته و نشان از مشارکتهای بین المللی او با مهندسان دانشگاه های کالیفرنیا، آیروین و CNRS در فرانسه دارد.
 
وی همچنین رهبری گروهی بزرگ و تحقیقاتی را به عهده دارد که بر روی فناوری ریزتراشه ها مطالعه می کنند.
 
یکی از دانشجویان عطاردی به نیچر گفته که وی آخرین نفری بوده که عطاردی را در ایران ملاقات کرده و می گوید که سفر وی به آمریکا تنها با هدف درمانی صورت گرفته است.
 
این اقدام خصمانه آمریکا در قبال یک محقق ایرانی نشان دهنده ترس اسکتبار از موفقیت های ایران و محققان این کشور در تحقیقات علمی است. موفقیتی که در سالهای اخیر روز به روز افزایش یافته و باعث خوکفایی ایران در بسیاری از حوزه های علمی شده است. نگرانی غرب از موفقیت محققان ایرانی امروز در شکل ترور دانشمندان و بازداشت و دستگیری آنها بروز پیدا کرده است.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش