پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

آلبرت انیشتین

انیشتین

«آلبرت انیشتین » در ۱۴ مارس سال ۱۸۷۹در شهر «اولهم » در ناحیه ورتمبرگ آلمان متولدشد. یك سال بعد از تولد او خانواده وی از اولهم عازم مونیخ شدند.

پدرش «هرمان انیشتین » كارخانه كوچكی برای تولید محصولات الكتروشیمیایی داشت و باكمك برادرش كه مدیر فنی كارخانه بود از آن بهره برداری كرد.

مادر انیشتین «پائولین كخ » یازده سال ازشوهرش هرمان جوان تر بود و پائولین برای كمك خرج خانواده ویولن به كودكان ونوجوانان می آموخت . آنها زمانی به مونیخ رفتندكه آلبرت دو ساله و خواهرش «ماریا» تازه به دنیاآمده بود. آلبرت كودكی اعجوبه نبود، حتی مدت زیادی طول كشید تا سخن گفتن راآموخت . پدر و مادرش وحشت زده بودند كه مبادا پسرشان عقب افتاده است . اما وقتی شروع به سخن گفتن كرد بازهم بچه ای ساكت بود. در نه سالگی او را به مدرسه «لوئیت پولد» مونیخ فرستادند، او در مدرسه تنبیه می شد زیرا خیلی كودن به نظر می رسید.

● تابعیت سوییس

وی در حالی كه پانزده ساله بود خانواده اش به ایتالیا رفتند و آلبرت در مدرسه شبانه روزی لوئیت ماند. شانزده ساله بود كه نزد خانواده اش كه درسوییس بودند رفت . آلبرت به پدر خود گفت :قصد دارد تابعیت كشور آلمان را ترك گوید، اماپدرش او را سرزنش كرد. در هفده سالگی دیپلم خود را گرفت و در شهر زوریخ در رشته ریاضی وفیزیك و در مركز صنعتی فدرال مشغول به تحصیل شد و در بیست و یك سالگی فارغ التحصیل گردیداو بیست و دو ساله بود كه تابعیت سوییس راپذیرفت و یك سال بعد پدرش درگذشت .

در همان زمان در موسسه ای كه امتیاز ثبت اختراعات را ارائه می كرد استخدام شد. وی دربیست و چهارسالگی با «میلوا ماریك » كه ۴ سال ازاو بزرگ تر بود ازدواج كرد و ثمره ازدواجشان دوپسر به نام های هانس و ادوارد شد.

جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش