پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

تهیه نقشه مخاطرات زمین شناسی در مقیاس ملی و ناحیه ای

معاون سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور از تهیه نقشه های مخاطرات زمین شناسی کشور خبر داد و گفت: این نقشه ها در مسیریابی و مکانیابی مناسب کاربرد دارد که در مقیاس ملی و ناحیه ای تهیه خواهد شد.

دکتر جلیل قلمقاش  با تاکید بر لزوم تهیه نقشه های پهنه بندی مخاطرات زمین شناختی، افزود: در حال حاضر باید نقشه هایی را در اختیار داشته باشیم تا بر اساس آن بدانیم که چه مناطقی از نظر زندگی و بلایای طبیعی، ایمن و چه محل هایی ناامن هستند.

معاون سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور اضافه کرد: در این نقشه ها با استفاده و تلفیق اطلاعات نقشه های مختلف شامل نقشه های زمین شناسی، توپوگرافی، بارندگی، کاربری زمین، مورفولوژی و شیب زمین نقشه پهنه بندی مخاطرات زمین شناختی تهیه می شوند.
 
وی ادامه داد: در این نقشه ها سطح زمین از دیدگاه مخاطرات زمین شناسی، به بخشهای مختلفی تقسیم و میزان خطر رتبه بندی می شود.
 
قلمقاش از تولید این نوع نقشه های پهنه بندی خطر در کشور خبر داد و گفت: در این راستا سازمان زمین شناسی نقشه های پهنه بندی مخاطرات زمین شناختی در مقیاس یک میلیونیوم را در دست تهیه دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: این نقشه ها کاربرد خوبی در مسیریابی خطوط انتقال انرژی، آب و راهها و مکان یابی مناطق مسکونی و صنعتی دارد. به عنوان مثال مسیریابی فاز یک جاده ها بر پایه نقشه های پهنه بندی پتانسیل خطر انجام خواهد شد.
 
معاون سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور اضافه کرد: علاوه بر این در جهت تدوین نقشه پهنه بندی خطر استانی از جمله نقشه های پهنه بندی مخاطرات زمین شناختی در استانهای آذربایجان و اردبیل در مقیاس یک 250 هزار اقدام خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش