پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

اطلاعاتی در مورد توفانهای گرمسیری

 حقایق طوفان گرمسیری

طوفان کاترینا، 2005 اوت 28 1515 GMT

Hurricane Katrina, 28 August 2005 1515 GMT

تصویر: حسن نیت ارائه میدهد NOAA

  • معرفی
  • سیکلون حاره ای چیست؟
  • چگونه طوفان های گرمسیری تشکیل می دهند؟
  • چگونه طوفان های گرمسیری انرژی خود را به دست آورد؟
  • چگونه می توانم نام آنها را دریافت کنم؟
  • از کجا و هنگامی که طوفان گرمسیری رخ می دهد؟
  • چگونه طوفان های گرمسیری رتبه بندی می شوند؟
  • پیش بینی طوفان گرمسیری
  • هشدار طوفان گرمسیری
  • طوفان گرمسیری قابل توجه
  • آیا طوفان گرمسیری در بریتانیا رخ می دهد؟
  • آیا تغییرات آب و هوایی موثر بر طوفان گرمسیری؟

 

معرفی

طوفان گرمسیری یکی از مخاطرات طبیعی خطرناک ترین به مردم است. هر سال، آنها باعث از دست دادن قابل توجهی از زندگی و آسیب بسیار زیاد به اموال. با این حال، طوفان گرمسیری ویژگی های ضروری از جو زمین، به آنها انتقال حرارت و انرژی بین خط استوا و مناطق سردتر نزدیک به قطب.

سیکلون حاره ای چیست؟

تندبادهای گرمسیری در اصطلاح عمومی برای یک سیستم کم فشار بیش از آبهای گرمسیری و زیر گرمسیری، با انتقال گرما سازمان یافته (یعنی فعالیت رعد و برق) و باد در سطوح پایین در گردش خون یا ضد جهت عقربه های ساعت (در نیمکره شمالی) و یا جهت عقربه های ساعت (در جنوب است نیم کره). سیستم طوفان کل ممکن است پنج تا شش مایل بالا و 300 تا 400 مایل گسترده، اگر چه گاهی اوقات می تواند حتی بزرگتر. این به طور معمول پیش می رود در سرعت 10-15 مایل در ساعت است، اما می تواند سفر و به سرعت به 40 مایل در ساعت در خیلی زود ضعیف و مراحل آن آن را به نام افسردگی گرمسیری. هنگامی که باد رسیدن به 39 مایل در ساعت از آن است که یک طوفان گرمسیری نامیده می شود. اگر باد باید 74 مایل در ساعت یا بیشتر برسد طوفان های گرمسیری به نام طوفان در اقیانوس اطلس و شمال شرق اقیانوس آرام و یا یک گردباد در شمال غرب اقیانوس آرام است. در دیگر نقاط جهان، مانند اقیانوس هند و اقیانوس آرام جنوبی طوفان مدت و یا طوفان گرمسیری استفاده شده است.

گرمسیری FAQ طوفان NOAA است

چگونه طوفان های گرمسیری تشکیل می دهند؟

در مناطق استوایی است یک منطقه گسترده ای از فشار کم که در امتداد دو طرف خط استوا وجود دارد. باد در سمت شمال این ضربه منطقه از شمال شرق (معاملات شمال شرق) و در ضربه به سمت جنوب از جنوب شرق (معاملات جنوب شرق).

در این ناحیه کم فشار هوا بر اقیانوس گرم و استوایی گرم می شود. این هوا بالا می رود در بسته گسسته، باعث دوش thundery به را تشکیل می دهند. این دوش معمولا به خوشه های بزرگ از رعد و برق آیند و می روند، اما از زمان به زمان، آنها با هم گروه. این ایجاد یک جریان بسیار گرم، مرطوب، به سرعت در حال افزایش هوا، منجر به توسعه یک مرکز کم فشار، یا افسردگی، در سطح.

مکانیسم ماشه مختلف برای تبدیل این خوشه های ابر به سیکلون حاره ای وجود دارد. این مکانیزم ماشه در بسیاری از شرایط بودن "حق" در همان زمان بستگی دارد. عوامل موثر عبارتند از:

  1. یک منبع گرم، هوای مرطوب به دست آمده از اقیانوس های گرمسیری با دمای سطح دریا به طور معمول در منطقه، و یا در بیش از 27 ° C؛
  2. باد در نزدیکی سطح اقیانوس می وزد از جهات مختلف همگرا و باعث هوا افزایش یابد و ابرهای طوفان به را تشکیل می دهند.
  3. باد که تا حد زیادی با ارتفاع تغییر نمی کند - شناخته شده به عنوان برش باد کم است. این اجازه می دهد تا ابرهای طوفان به افزایش به صورت عمودی به سطح بالا؛
  4. فاصله کافی از خط استوا به ارائه چرخش یا پیچ و تاب.

نیروی Coriolis در اثر چرخش کره زمین کمک می کند تا چرخش از این ستون از هوای در حال صعود. توسعه افسردگی در سطح باعث افزایش قدرت بادهای تجاری. باد فزاینده سرعت بخشیدن به داخل و به سمت بالا، انتشار گرما و رطوبت به عنوان آنها این کار را.

همانطور که از افسردگی تقویت آن طوفان گرمسیری و پس از آن طوفان یا گردباد می شود. طوفان بالغ و گردباد به شکل یک استوانه از ابر صاعقه عمیق در اطراف یک مرکز است که نسبتا آزاد از ابرها. یک منطقه نسبتا کوچک از بادهای افقی قوی در سطح، اغلب بیش از 100 مایل در ساعت وجود دارد، در حالی که هوا بالا می رود به شدت بالا، حفظ ابرهای کومولونیمبوس عمیق است.

به علاوه در هوا در حدود شش مایل، در صدر ابر ها به سمت خارج انجام شده به ابرها لایه ضخیم به دلیل بادهای برون فزاینده از خروج از هسته طوفان گرمسیری. در مرکز از طوفان های گرمسیری، هوا فروکش، که آن را خشک می کند و اغلب ابر آزاد است، و باد کم و یا هیچ در سطح وجود دارد. این است که به چشم طوفان نامیده می شود.

Structure ساختار یک طوفان گرمسیری

چگونه طوفان های گرمسیری انرژی خود را به دست آورد؟

مقدار زیادی از انرژی منتقل هنگامی که آب گرم از دریاهای گرمسیری رفت. این انرژی است که در داخل بخار آب موجود در هوای مرطوب ذخیره می شود. به صعود این هوا، 90 درصد از انرژی ذخیره شده است با تراکم منتشر شد، و ظهور قوی ابرهای کومولوس و باران. انتشار انرژی گرمایی گرم شدن هوا به صورت محلی، باعث کاهش بیشتر در فشار هوا. در نتیجه، هوا سریع تر بالا می رود برای پر کردن این ناحیه کم فشار و گرم تر، هوای مرطوب است رسم کردن دریا، تغذیه انرژی بیشتر به سیستم. بنابراین، یک موتور گرمایی پایدار ایجاد می شود.

به عنوان کوچک که 3٪ از انرژی گرمایی را می توان به انرژی مکانیکی از باد در گردش تبدیل شده است. این مقدار نسبتا کمی از انرژی مکانیکی برابر است با یک منبع تغذیه از 1.5x10 12 وات - معادل حدود نیمی از ظرفیت تولید برق در سراسر جهان!

چگونه طوفان های گرمسیری دریافت نام خود را؟

تندبادهای گرمسیری به نام به منظور ارائه سهولت ارتباط بین پیش بینی و عموم مردم، با توجه به پیش بینی، ساعت و هشدار. از آنجا که طوفان اغلب می تواند یک هفته یا آخرین حتی طولانی تر، و بیش از یک را می توان در همان منطقه رخ می دهد در همان زمان، نام می تواند سردرگمی در مورد آنچه طوفان است که شرح داده شده را کاهش دهد.

نام اول به طور گسترده ای در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن توسط مناطق به طور کامل به تصویب رسید. در بسیاری از مناطق لیست الفبایی از پیش تعیین متناوب نام مرد و زن استفاده می شود. با این حال، در شمال غرب اقیانوس آرام اکثریت از نام استفاده می شود نام شخصی نیست. در حالی که یک نام چند زن و مرد وجود دارد، بسیاری از نام های گل، حیوانات، پرندگان، درختان، مواد غذایی و یا صفت توصیفی می باشد. نام نیز به ترتیب حروف الفبا اختصاص داده نشده است، اما بر اساس نام کشور آسیایی که به کمک نام مرتب شده اند.

نام توفان گرمسیری

از کجا و هنگامی که طوفان گرمسیری رخ می دهد؟

طوفان گرمسیری بین حدود 5 تا 30 درجه عرض جغرافیایی و در ابتدا حرکت به سمت غرب (با توجه به باد شرق) و کمی به سمت قطب را تشکیل می دهند. بسیاری از طوفان های گرمسیری در نهایت بی اراده به اندازه کافی از خط استوا به حرکت به مناطق تحت تسلط بادهای غربی (که در عرض های جغرافیایی). این بادها تمایل به تغییر جهت از طوفان های گرمسیری به یک مسیر به سمت شرق. همانطور که از طوفان های گرمسیری حرکت می کند polewards آن میدارد تا با سرعت به جلو و ممکن است 30 مایل در ساعت یا بیشتر برسد. طوفان های گرمسیری به طور متوسط می تواند حدود 300 تا 400 مایل در روز سفر، و یا در حدود 3000 مایل قبل از آن می میرد از.

Distribution مناطق آسیب دیده از طوفان های گرمسیری

طوفان گرمسیری که در منطقه اقیانوس اطلس رخ می دهد و تحت تاثیر قرار کارائیب و ایالات متحده آمریکا معمولا شامل کمتر از 15٪ از فعالیت های طوفان استوایی در سراسر جهان. طوفان گرمسیری نیز در بخش های مختلف اقیانوس آرام رخ می دهد، و می تواند مناطق ساحلی مکزیک، جنوب شرق آسیا، شمال شرق استرالیا و جزایر جنوبی اقیانوس آرام را تحت تاثیر قرار. کسانی که در اقیانوس هند تشکیل می هند، بنگلادش، شمال غرب استرالیا، برخی از مناطق شرق آفریقا و جزایر اقیانوس هند از جمله موریس و ماداگاسکار تاثیر می گذارد.

در نیمکره شمالی ترین طوفان های گرمسیری بین ماه های ژوئن و نوامبر با یک اوج در ماه سپتامبر رخ می دهد. با این حال، در شمال غرب اقیانوس آرام امری غیر معمول نیست که طوفان گرمسیری گاه به گاه خارج از این دوره است. در نیمکره جنوبی فصل معمولا از نوامبر تا آوریل طول می کشد. طوفان گرمسیری گاه گاهی در اقیانوس اطلس جنوبی مشاهده شده، اما این یک اتفاق بسیار نادر است. نقشه بالاتر از مناطق جهان تحت تاثیر طوفان های گرمسیری نشان می دهد.

گذشته آهنگ های طوفان گرمسیری

اطلاعات بیشتر از FAQ NOAA در اقلیم

چگونه طوفان های گرمسیری رتبه بندی می شوند؟

اگر چه در ایالات متحده آمریکا توسعه یافته، مقیاس باد طوفان Saffir-سیمپسون استفاده شده است برای رتبه بندی گرمسیری طوفان قدرت باد در بسیاری از نقاط جهان است.

  • گروه 1 - حفظ سرعت باد از 74-95 مایل در ساعت
  • طبقه 2 - حفظ سرعت باد از 96-110 مایل در ساعت
  • طبقه 3 - پایدار سرعت باد از 111-129 مایل در ساعت
  • طبقه 4 - پایدار سرعت باد از 130-156 مایل در ساعت
  • رده 5 - پایدار باد با سرعت بیش از 156 مایل در ساعت

پدیده دیگری که می تواند فقط به عنوان مخرب تر از باد اغلب همراه طوفان گرمسیری:

  • دریاهای آزاد - امواج بزرگ تا 15 متر ارتفاع توسط بادهای قوی ایجاد می شود و خطرناک برای حمل و نقل هستند؛
  • طوفان افزایش - افزایش آب تا چند متر می تواند جاری شدن سیل گسترده و آسیب در مناطق ساحلی می شود.
  • باران شدید - طوفان گرمسیری می تواند انتخاب کنید تا دو میلیارد تن از رطوبت در روز و به عنوان باران آن آزاد است. این نیز به جاری شدن سیل گسترده منجر می شود - اغلب به خوبی به داخل کشور از که در آن طوفان گرمسیری ضربه ساحل.
  • گردباد - طوفان گرمسیری گاهی اوقات بسیاری از گردباد تخم ریزی آنها به عنوان زمین که می تواند ناحیه کوچکی از آسیب باد شدید باعث ضربه

این پدیده می تواند تخریب های بزرگ شود، به ویژه هنگامی که مسیر طوفان استوایی در آن طول می کشد بیش از زمین است. با این حال، یک مسیر بر زمین همچنین باعث تخریب طوفان گرمسیری است. همانطور که بر زمین حرکت می کند، منبع انرژی خود را تخلیه و اصطکاک در سطح زمین به تحریف جریان هوا. این منجر به چشم پر کردن با ابر و قالب طوفان گرمسیری.

بیشتر از FAQ NOAA در رتبه بندی طوفان گرمسیری

پیش بینی طوفان گرمسیری

با توجه به پیشرفت در مدل عددی کامپیوتری پیش بینی آب و هوا، پیش بینی توسعه اولیه از طوفان های گرمسیری تا حد زیادی در سال های اخیر بهبود یافته است.

وجود دارد مناطق خاصی بر روی سطح اقیانوس است که به ویژه برای توسعه سیکلون حاره ای مطلوب باشد، اما معمولا ویژگی های خاصی در یک خوشه از thunderclouds که منجر به پیش بینی آنها را به عنوان افسردگی گرمسیری. این است که توسط مردم در مناطق گرمسیری مراکز متخصص پیش بینی طوفان در سراسر جهان از جمله مرکز ملی توفان در میامی، فلوریدا که دائما بررسی تصاویر ماهواره ای، ابزار و دیگر اطلاعات آب و هوا برای شناسایی و ردیابی آن از طریق خود چرخه زندگی انجام می شود. پس از تشخیص، مسیر خود را با استفاده از ترکیبی از مدل های پیش بینی عددی، پیش بینی های سینوپتیک و روش های آماری، که از مطالعه رفتار از طوفان های گذشته توسعه یافته اند و پیش بینی می شود.

مشاهدات از کشتی ها در دریا همیشه بسیار مفید است، هر چند، پس از آن که وجود یک طوفان و مسیر پیش بینی آن پخش شده است، کشتی ها تمایل به حرکت از راه خود را! هواپیما مسلح، مجهز به ابزار، پرواز از طریق و بیش از طوفان های گرمسیری، و رادار آب و هوا می تواند توفان در 200 مایل از ایستگاه رادار را بیابید. علاوه بر این، طوفان گرمسیری توسط ماهواره ها، که ارائه اطلاعات بسیار مفید هر دو به پیش بینی و مدل های پیش بینی عددی دنبال کرده بود.

"رسمی" مسئولیت برای پیش بینی طوفان های گرمسیری در مناطق آسیب دیده با مراکز منطقه ای مانند مرکز ملی توفان در میامی است. با این حال، دفتر ملاقات می کند تولید پیش بینی طوفان های گرمسیری از مدل های جهانی خود، که به مراکز منطقه ای منتشر شده است. آنها سپس با استفاده از این پیش بینی ها، همراه با انواع دیگری از هدایت، به تولید پیش بینی های خود. پیش بینی دفتر ملاقات از طوفان های گرمسیری نشان دادن مهارت قابل توجه و در میان بهترین مدل های موجود به دستگاه هایی مانند مرکز ملی طوفان است.

بیشتر از FAQ NOAA در پیش بینی طوفان های گرمسیری
پیش بینی بررسی

هشدار طوفان گرمسیری

ایالات متحده آمریکا دارای سیستم هشدار دهنده طوفان گرمسیری پیچیده ترین. هنگامی که افسردگی گرمسیری شناخته شده است، یک سری از مشاوره های پیش بینی، که جزئیات مسیر انتظار می رود و قدرت به احتمال زیاد از طوفان های گرمسیری، پخش. هنگامی که نشانه های قطعی است که سیکلون حاره ای نزدیک زمین وجود دارد، ساعت و هشدار در امتداد مناطق ساحلی بلند می شوند، که با هدف ارائه اطلاعات به مقامات محلی از مکان به احتمال زیاد در مسیر طوفان های گرمسیری می باشد، به طوری که آنها می تواند آماده سازی برای حفاظت را امنیت عمومی.

پناهگاه های طراحی شده مخصوص است که در آن مردم می توانند سوار از بدترین آب و هوا ممکن است در پیش ساخته شده است. مناطق ساحلی فورا در مسیر طوفان گرمسیری هستند به خصوص خطرناک است و مردم معمولا توصیه به حرکت به دور از این. در ایالات متحده آمریکا، این می تواند به تخلیه جرم از یک میلیون نفر یا بیشتر باشد. اخطار در رادیو و تلویزیون پخش شود. رادیو NOAA آب و هوا بر روی انواع فرکانس های قابل دسترس است و می دهد تا به روز اطلاعات و مشاوره. همچنین بسیاری از اطلاعات وجود دارد بر روی انواع وب سایت، معتبر ترین بودن آن که توسط مرکز ملی طوفان NOAA و.

بیشتر از FAQ NOAA در هشدار طوفان گرمسیری

هشدارها و راهنمایی

طوفان گرمسیری قابل توجه

  • کاترینا (2005) طوفان گران ترین در تاریخ ثبت شده و باعث تخمین زده 108،000،000،000 $ در آسیب در لوئیزیانا و می سی سی پی بود. این نیز باعث برآورد 1500 مرگ و میر.
  • شنی (2012) دومین طوفان گران ترین در تاریخ ثبت شده و باعث $ 71000000000 در آسیب در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا بود.
  • اندرو (1992) رده 5 طوفان که ضربه جنوب شرق فلوریدا و جنوب شرق لوئیزیانا باعث $ 26500000000 از آسیب بود
  • طوفان گرمسیری مرگبار ترین ثبت بنگلادش در سال 1970 ضربه کشتن حدود 300.000 نفر به عنوان یک نتیجه از طوفان.
  • گردباد هاییان (2013) رده 5 طوفان با باد از 195 مایل در ساعت این ضربه فیلیپین مرکزی بود.
  • کامیل (1969) رده 5 طوفان با باد از 190 مایل در ساعت این ضربه می سی سی پی، در جنوب شرق لوئیزیانا و ایالت ویرجینیا بود.
  • نکته گردباد در شمال غرب اقیانوس آرام در تاریخ 12 اکتبر سال 1979 به یک فشار مرکزی 870 MB اندازه گیری و برآورد باد پایدار از 190 مایل در ساعت، آن را به طوفان گرمسیری شدید در تاریخ ثبت شده که توسط فشار مرکزی اندازه گیری شد.
  • طوفان ویلما در سال 2005 طوفان شدید ترین ثبت شده در اقیانوس اطلس شمالی بود، با فشار مرکزی برآورد شده از 882 مگابایت است.
  • بیشتر از FAQ NOAA در پرونده طوفان گرمسیری

آیا طوفان گرمسیری در بریتانیا رخ می دهد؟

طوفان ویژگی های گرمسیری و به طور کلی نیاز به درجه حرارت دریا بسیار بیشتر از کسانی که در اطراف انگلستان، حتی در تابستان. از این رو، طوفان نمی تواند در عرض های جغرافیایی ما است. با این حال، ما در حال گاهی اوقات افسردگی عمیق است که باقی مانده از طوفان های گرمسیری می باشد تحت تاثیر قرار. شدید افسردگی اواسط عرض جغرافیایی، حتی کسانی که در طوفان گرمسیری سرچشمه نمی تواند باد از یک مقاومت معادل سیکلون حاره ای تولید کند.

مانند افسردگی به طور گسترده به اطلاع عموم در 16 اکتبر سال 1987، شناخته شده به عنوان طوفان بزرگ رخ داده است. برخی از تندبادها بیش از 100 مایل در ساعت بود، اما این قوی ترین باد ثبت بیش از جزایر بریتانیا است. که 13 فوریه سال 1989 بود زمانی که یک افسردگی عمیق عبور فقط از شمال به اسکاتلند تند از 142 مایل در ساعت (123 گره) در در Fraserburgh تولید می شود. به این دلیل که طوفان بزرگ از اکتبر 1987 از جمله تبلیغات به دست آورد این بود که آن را در یک منطقه پر جمعیت رخ داد و باعث آسیب زیادی به درختان.

اطلاعات بیشتر در مورد طوفان بزرگ در سال 1987

آیا تغییرات آب و هوایی موثر بر طوفان گرمسیری؟

تاثیر تغییرات آب و هوایی - گرمایش جهانی به طور خاص ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی - در فعالیت های طوفان های گرمسیری، موضوع بحث و پژوهش در جامعه علمی است. وقایع اخیر فاجعه بار مانند طوفان کاترینا، بحث داده شده اند یک پروفایل بالاتر است. در حالی که برخی شواهد شده است به منظور نشان می دهد تبدیل به احسن اخیر فعالیت های طوفان استوایی در برخی از نقاط جهان ارائه شده است، دیگران استدلال کرده اند که تغییرات طبیعی در فعالیت های طوفان استوایی - در، مقیاس سالانه و بین decadal منطقه ای - ماسک هر سیگنال از تاثیر گرم شدن کره زمین، که نسبتا کوچک باقی مانده است.

اگرچه هیچ توافق آشکاری در مورد اینکه آیا گرم شدن کره زمین در حال حاضر هرگونه تاثیر قابل اندازه گیری در طوفان گرمسیری وجود دارد، مدل های آب و هوایی نشان می دهد که ممکن است به افزایش شدت تندبادهای گرمسیری در آینده وجود دارد، تحت ادامه گرم شدن کره زمین. با این حال، مدل همچنین نشان می دهد که فرکانس طوفان استوایی خواهد شد یا بدون تغییر باقی می ماند و یا کاهش می دهد.

تعدادی از دانشمندان طوفان استوایی در سال 2006 گرد هم آمدند به صدور بیانیه ای در مورد وضعیت درک و تحقیقات در طوفان های گرمسیری و تغییرات آب و هوایی، که به سازمان جهانی هواشناسی ارائه شده است.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش