پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

افزایش شکاف در سازگاری اقلیمی-گزارش تاثیرات گرمایش جهانی بر کشور های در حال توسعه

افزایش شکاف در سازگاری اقلیمی-گزارش تاثیرات گرمایش جهانی بر کشور های در حال توسعه


مطالعات جدید نشان می دهد که هزینه های مالی کشورهای در حال توسعه مطابق با اثرات تغییرات آب و هوایی ممکن است به اندازه 500 میلیارد $ در سال 2050 افزایش یابد.

لندن، 16 می، 2016 - هزینه مقابله با تغییرات آب و هوایی در جهان در حال توسعه را به تازگی اندازه گرفته است. با توجه به گزارش جدید از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP)، ممکن است افزایش پنج برابر داشته باشد.

تا سال 2050، هزینه های تطبیق با تاثیر بالا آمدن سطح دریا، افزایش بیشتر گرما، تغییر الگوهای رشد فصلی، خشکسالی  به طور بالقوه شدید تر، و یا مکرر، سیل و طوفان است که در حدود $ 280bn و $ 500bn در یک سال تعیین شده است.

از جمله مطالعات گذشته، توسط بانک جهانی در سال 2010، هزینه های سالانه بین 2010 و 2050 حدود 70bn $ به 100bn $ در سال است. اما گزارش جدید، توسط محققان نوشته شده است از 15 موسسه و بررسی توسط 31 کارشناس، در یک نگاه دقیق ، درساختار تخمین های اولیه با بررسی مطالعات ملی و بخشی ، میزان خسارات بیشتر شده است.




تامین مالی نوآورانه

و این رقم، در این گزارش شامل، " شکاف سازگاری مالی، تفاوت بین هزینه های مالی از تغییرات آب و هوایی و پول در دسترس برای مقابله با این هزینه است"

"بسیار مهم است که دولت ها متوجه هزینه های درگیر در سازگاری با تغییرات آب و هوا، باشند:" ابراهیم Thiaw، معاون مدیر اجرایی UNEP. "این گزارش به عنوان یک یادآوری ارزشمند است که تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داشت که هزینه های اقتصادی جدی ایجاد میکنند.

"فاصله مالی(اختلاف درامدی)، به احتمال زیاد موجب رشد قابل ملاحظه ای طی دهه های آینده می گردد.

این گزارش به عنوان یک یادآوری  عمل می کند که تغییرات آب و هوایی به هزینه های جدی اقتصادی ادامه خواهد داد"

بر اساس تقریب روزانه، محققان بر این ضرورت تأکید میکنند که اقدام برای کمک به فقیرترین و آسیب پذیرترین کشور ها بسیار ضروری است. بر اساس گزارش UNEP، یک مطالعه جداگانه هشدار می دهد که این نوع از موج گرما به طور معمول در مناطق گرمسیری آفریقا "غیر معمول" در نظر گرفته  میشود و می تواند، در سال 2040، هر ساله اتفاق بیفتد، که در اینصورت  باعواقب بدی برای برداشت محصول و برای مرگ و میر بشرروبرو خواهیم بود.

دانشمندان در تحقیقات زیست محیطی انجام شده گزارش داده اند که تا سال 2075 به اصطلاح موج گرما "غیر معمول" می تواند تا چهار بار در سال رخ دهد،وموجب افزایش دمای متوسط جهانی گردد.

کشورهای در حال توسعه، به اندازه کمی عامل ایجاد تغییرات آب و هوایی هستند، اما به طور کلی به احتمال زیاد بیشترین آسیب را در این تغییرات خواهند دید.

کاهش شدید

درکنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در پاریس در ماه دسامبر گذشته، 195 کشور به طور رسمی موافقت کردند ،به برداشتن گام های برای محدود کردن گرمایش جهانی به "به خوبی در زیر" 2 ° C بالاتر از میانگین قبل ازانقلاب صنعتی. این موفقیت را تنها می توان با کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای از احتراق سوخت های فسیلی به دست آورد.

و برای کمک به کشورهای در حال توسعه، در کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا بر کشورهای ثروتمند به نام، به پرداخت 100 میلیارد $ در سال تا سال 2020 برای کمک به فقیرترین کشورها اختصاص دهند.

حتی اگر جهان به این هدف برسد، هزینه های اقتباسی برای کشورهای کمتر توسعه یافته به سرعت در حال افزایش است. جهان گرمتر می گردد و هزینه ها و خطرات بلقوه افزایش خواهند یافت.


مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش