پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

امکان تغییر دادن مسیر باران/قوانین بین المللی و تهدید دشمن برای خشکسالی در ایران

تغییر وضع هوا همان دستکاری عمدی یا تغییر آب و هوا است که متداول ترین شکل تغییر وضع آب و هوا بارورکردن ابرها برای افزایش باران یا برف است و معمولا برای افزایش ذخیره آب به کار می رود.

 تغییر وضع هوا همچنین می تواند با هدف ممانعت از ایجاد وضعیت هوای مخرب چون طوفان و تگرگهایی باشد که می تواند برای ساکنان یک منطقه زیانبار تلقی شود. از سوی دیگر ایجاد وضعیت هوای زیانبار به عنوان یک تاکتیک نظامی یا مبارزه اقتصادی نیز امکانپذیر است این درحالی است که تغییر وضع هوا برای استفاده نظامی توسط سازمان ملل متحد ممنوع شده است.

بارور کردن ابرها

بارورکردن ابرها یک تکنیک متداول برای افزایش بارندگی است. شواهد درباره امنیت این روش قوی است اما هنوز هم تردیدهایی درباره تأثیر آن وجود دارد. بارور کردن ابرها مستلزم پاشیدن ذرات کوچکی (چون یدید نقره) به داخل ابرها برای تأثیرگذاشتن روی تکامل آنها است که معمولا با هدف افزایش باران صورت می گیرد. بارورکردن ابرها تنها به حدی تأثیر دارد که در هوا مقداری بخار آب وجود داشته باشد.

تغییر دادن مسیر باران یا جلوگیری از بارش

منتقدان معمولا اظهار می دارند که موفقیتهای ادعا شده در زمینه بارور کردن ابرها و یا عکس آن، در شرایطی صورت گرفته است که هدف تغییر دادن مسیر باران یا جلوگیری از بارش بوده است. این روش در چندین کشور مستعد خشکسالی از جمله ایالات متحده آمریکا، جمهوری خلق چین، هندوستان و روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش