پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

سونار چیست؟

خفاش ها به منظور حركت كردن و تعيين مسير و شکار حشرات به عنوان غذا در تاریکی مطلق، یک سیستم بیش از 60 میلیون ساله گذشته دارند كه بر هر سیستم ناوبری اي كه تاكنون به وسيله فناوري توليد شده برتري دارد. با فریاد زدن در فرکانس های مافوق صوت (معمولاً بالای 20 كيلوهرتز)، خفاش ها می توانند صداهاي منعکس شده از اشیاء اطرافشان را تشخیص دهند و آنها را به صورت «تصوير صوتي» تفسیر كنند. این خیلی موضوع پیچیده ای است که آنها می توانند در سرعت هاي بالا پرواز كنند و در مسيرشان از همه موانع اجتناب کنند ، آنها حتی می توانند حشرات کوچک را از چند متري تشخیص دهند............
 
خفاش ها به منظور حركت كردن و تعيين مسير و شکار حشرات به عنوان غذا در تاریکی مطلق، یک سیستم بیش از 60 میلیون ساله گذشته دارند كه بر هر سیستم ناوبری اي كه تاكنون به وسيله فناوري توليد شده برتري دارد. با فریاد زدن در فرکانس های مافوق صوت (معمولاً بالای 20 كيلوهرتز)، خفاش ها می توانند صداهاي منعکس شده از اشیاء اطرافشان را تشخیص دهند و آنها را به صورت «تصوير صوتي» تفسیر كنند. این خیلی موضوع پیچیده ای است که آنها می توانند در سرعت هاي بالا پرواز كنند و در مسيرشان از همه موانع اجتناب کنند ، آنها حتی می توانند حشرات کوچک را از چند متري تشخیص دهند.

بانگ ها و صداهاي مافوق صوتي كه در حنجره خفاش ها تولید می شود، براي محیط اطرافشان مناسب است و براي پيدا كردن غذا کارآمد و دقیق است. این بدان معنی است که انواع مختلفی از مکان یابی ها را با استفاده از انعکس صداها مطابق با مقتضیات زيستگاه های متفاوتی که دارند انجام دهند. (مکان یابی با استفاده از انعکاس صدا عبارت از يك سيستم حسي در جانوران مشخصي مثل خفاش ها و دلفين ها است. براساس این سیستم آنها معمولاً صداهايی از خودشان خارج مي كنند و و انعكاس این صداها را براي تعيين مسير و فاصله اشيا تفسير مي کنند.)
سپس خفاش ها این صداهاي مافوق صوت را به شنيداري تبدیل مي كنند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش