پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

اگر ایران تنگه هرمز را ببندد آمریکا چه خواهد کرد؟

مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک (CSIS) در  گزارشی با عنوان:" ایران و توازن نیروهای نظامی در خلیج فارس" به قلم آنتونی کوردزمن و الکساندر ویلنر به بررسی ابعاد متعارف و نامتقارن نیروهای نظامی حاضر در خلیج‌فارس به ویژه ایران و ایالات متحده آمریکا- پرداخته است.

به باور مولفین این گزارش مهمترین شکل تهدیدآمیز رقابت میان ایران و آمریکا، در حوزه نظامی و امنیتی است و حوزه‌هایی مانند بحث هسته‌ای و موشکی و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در این رقابت در کانون توجه قرار دارد. همچنین تنش میان ایران و ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای ایران طی چند سال گذشته دائما افزایش یافته.

در این گزارش آمده است: رقابت نظامی میان ایران و ایالات متحده حتی در سطوح گسترده‌تری، از جمله در شبه‌جزیره عربستان، عراق، دریای عمان، اقیانوس هند، شرق مدیترانه، منازعه اعراب- اسرائیل، ترکیه، افغانستان و ماورای آن در حالی که ایران توانمندی موشکی بالستیک خود را توسعه می‌دهد- جریان دارد. رقابت نظامی این دو، طیف گسترده‌ای از دیگر دولت‌ها- به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی- را نیز در بر گرفته است. این رقابت به صورت انکار گزینه‌های نظامی طرف مقابل، محاصره، مهار، بازدارندگی و جلوگیری از پیشروی [کشور رقیب] و رقابت بر سر وضعیت نظامی و استفاده از آن به منظور نفوذ بر عملکرد دیگر کشورها در جریان است.



http://www.oshihan.org/images/History/PersianGulf3.gif

جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش