پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

خسارت شش میلیاردی سیل میاندرود/ تاکید بر آمادگی مدیریت بحران

سید علی اکبر طاهایی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: اعتباری که برای توسعه اراضی مناطق بالادست استان در نظر گرفته شده را برای جبران خسارات وارده به زمین های کشاورزی در منطقه سیل زده میاندرود لحاظ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب پذیری جاده های کناره که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد، افزود: کار مطالعات پروژه ریز پهنه بندی خطر زمین لرزه و مدیریت بحران شهر های استان توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به اتمام رسیده و هم اکنون در بابل به صورت پایلوت در حال اجرا است.

طاهایی تصریح کرد: در این پروژه، لغزش و رانش زمین شهرستان های استان اندازه گیری می شود و نتایج آن در اختیار مسئولان مربوطه قرار می گیرد تا هر منطقه قبل از هرگونه ساخت و ساز، مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار مازندران بر ممانعت از ساخت و ساز در بستر رودخانه ها تاکید کرد و افزود: فرمانداران برای برنامه ها و طرح های آبخیزداری شهرستان های خود در کمیته برنامه ریزی اقدام و اعتبار لازم را به این امر اختصاص دهند.

مازندران معین آذربایجان شرقی

وی از انتخاب مازندران به عنوان استان معین مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون ده لودر و 20 کمپرسی از استان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

استاندار مازندران بر فعال کردن این ستاد در شهرستانها تاکید کرد و افزود: سازمان بسیج سازندگی مازندران کار احداث 100 واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) در مناطق آذربایجان شرقی را متعهد شده که لازم است همه مدیران و فرمانداران استان در بکارگیری همه ظرفیت های استان برای انجام این تعهد اقدام کنند.

سید عیسی هاشمی، معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: بر اساس گزارش مدیریت بحران استان در اثر سیل اخیر میاندرود در روستای داربکلا، شش دهنه پل تخریب شد، زیرسازی و آسفالت روستا نیز آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن سیل در میاندرود سبب از بین رفتن 21 کیلومتر جاده بین مزارع و تخریب کانال انتقال آب شد، افزود: در بخش اماکن مسکونی تجاری به 597 واحد حدود دو میلیارد و 690 میلیون تومان خسارت وارد شد.

هاشمی از تخریب دو هزار و 350 جایگاه دام، هزار و 322 هکتار شالیزار و از بین رفتن 14 هزار جوجه در سه مرغداری خبر داد و گفت: در سیل اخیر در میاندرود، در بخش تاسیسات زیربنایی یک میلیارد و 320 میلیون تومان خسارت وارد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به خسارت چهار میلیاردو 604 میلیون تومانی به بخش کشاورزی منطقه، تصریح کرد: بر اثر سیل در میاندرود شش میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سیل اخیر در نکا،  یک میلیارد 520 میلیون تومان و در ساری یک میلیارد و35 میلیون تومان خسارت وارد کرد.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش